Importanta PR-ului (Google Pagerank) E ZERO!

Importanta PR-ului: Google Pagerank-ul Nu Se Mai Foloseste

Adica e mort/terminat/kaput/zero/la revedere/pa!..Sa ne scrii. Multe directore sau site’uri de la noi inca mai folosesc metoda “Am Pagerank 3-4-5-6-7” te costa spre exemplu, 100 Lei pe an sa iti plasam link-ul in directorul/pe site’ul nostru. Ideea e ca nu se merita. Sincer nu stiu daca s-a meritat vreodata, iar in zilele astea e chiar contraindicat. Probabil da in yahoo directory sau alte cateva f.f. vizitate, dar pentru majoritatea site’urilor ziceti pas. Ganditi-va f bine inainte de a cumpara un link, deoarece: 1 e impotriva regulilor google si 2 google cam penalizeaza directoarele/site’urile astea. Chiar daca gasiti cateva nepenalizate asta nu inseamna ca o sa ramana asa. Daca in cazul in care tineti neaparat sa cumparati linkuri nu va ghidati dupa PR, ghidati-va dupa Alexa Rank.

Putina istorie despre PageRank

Algoritmul PageRank-ului a fost inventat de niste baieti destepti Larry Page and Sergey Brin care pe atunci erau la Universitatea Standford in 1996, si a fost publicat in 1998 la scurt timp dupa accea cei doi au fondat google. Patentul algoritmului ii apartine universitatii Standford, si pentru ca google sa poata folosi PageRank-ul au dat 1.8 miloane de actiuni. Aceste actiuni au fost vandute in 2005 de catre universitatea din Standford cu suma de $336 milioane.

Importanta PR-ului

Pagerankul a fost folosit pentru a ranka site-urile. Pe scurt daca multe site’uri cu PR mare se legau la tine cu un link, o parte din PR lor era transferat catre tine. Cu cat mai multe site’uri se legau cu atat un PR mai mare urma sa ai(cu condita ca tu sa te legi la cat mai putine site’uri). Asta nu inseamna ca daca aveai un PR mare pe o pagina din site’ul tau erai obligatoriu primul in google pentru cuvintele cheie de pe acea pagina, dar oricum ajuta f mult.

Google l-a folosit cam din totdeauna, si pana in 2013 obisnuia sa updateze pagerankul cam de 4 ori pe an. Problema a aparut cand webmasterii au inceput sa manipuleze pagerank-ul si cu el si pozitia in motoarele de cautare. Treaba asta a diminuat din importanta PR-ului si google a inceput sa se bazeze din ce in ce mai putin pe PR ca si criteriu in SERP. A inventat tot felul de algoritmi precum: panda, penguin si hummingbird meniti sa stopeze avantul webmasterilor si sa penalizeze site’urile ce se rankau in mod artificial pe prima pagina in google.

Ultimul update intentionat de PR a fost in 4 Februarie 2013

A mai urmat de atunci inca unu pe data de 5 Decembrie 2013, dar acesta nu a fost unul voit, dupa cum a spus Matt Cutts (seful echipei de webspam si calitatea cautariilor la Google – daca vreti in termeni mai simplii Taticu’ Lu’ SEO – acum este in vacanta din Iulie 2014 pana in 2015 – Nu se stie data exacta cand sau daca se va mai intoarce – Desi eu sunt convis ca “he’ll be back”)

Importanta PR-ului este zero
Matt Cutts despre updatarea PR’ului in decembrie 2013

John Mueller un tip de la Google Elvetia intr-o conferinta a webmasterilor pe data de 6 Noiembrie 2014 a zis ca “Probabil Nu Vom Mai Updata PageRank-ul”. Declaratia aceasta impreuna cu ce spunea Matt in 2013,si cu frecventa updatariilor de PR, ma duc la concluzia ca importanta PR-ului este zero. Totusi ultima updatare intentionata a fost in Februarie 2013, deci mai e putin se implinesc 2 ani. Cautati in videoclip la 20:30.

O sa updatez postarea in cazul in care importanta PR-ului redevine relevanta, dar slabe sanse (sa se schimbe ceva..:))

Ultima Modificare: 30 decembrie, 2014